2011-06-26

en dag

vaknade i morse av att jag hörde någon skrika "NEJ NEJ NEJ" innan jag bestämde mig för att rulla runt på andra sidan och somna om. precis som jag hade trott så var det arlinda som hade missat sin buss till halmstad HAHA. it's funny för när vi var på väg hem igår natt så sa hon till noeline att hon absolut inte fick försova sig. kenas. aja, hon tog iallafall nästa buss till halmstad medan jag, melz och noeline chillade gaaalet under förmiddagen och drog sedan till vigeland park. ingen av oss visste vad det egentligen var utöver att det är en galen känd park (google berättar att det är den största skulptur-parken i världen) så vi ba kör ba.

hade verkligen inte förväntat mig NÅGONTING för oslo is the town of disappointment, har aldrig sett maken till en crackigare stad och jag kan inte förstå hur norge har ett så bra rykte om sig som "välståndens land". den här staden är verkligen KAOS med alla sina hemlösa, sina kassa gator och sina droger. det finns inte många platser som genuint skrämmer mig men järnvägsstationen i oslo är en av de asså.

men parken, wow:

800px-Frognerparken

den var verkligen asfin. och ASSTOR! det man ser på bilden är inte ens halva parken, men det var så långt vi orkade gå innan vi la oss på en gräsplätt och chillade, HAHA. rrrrrriktiga chillare!

vanligtvis brukar jag tycka att parker känns harmoniska men jag skulle aldrig beskrivit vigeland park som harmoniskt. mer levande. vibrant på engelska. (hahahaha låter som zlatan. "toys. det betyder leksaker. på engelska.") det var asmycket folk överallt, allt från småbarn till gamla människor, till turister, till backpackers, till kompisgäng till familjer. och alla höll verkligen på att göra sin grej. några låg ba och sov på gräset, andra spelade strandtennis, vissa grillade, en snubbe fäste ett rep mellan två träd och balanserade på det. så mycket liv och rörelse på ett ställe. energifyllt, om du vill kalla det det.

men så är jag glad att jag äntligen fick se den "fina" delen av oslo och inte bara crack-kvarteren som lustigt nog ligger mitt i city. igår var jag och meli ute och promenixade och då gick vi förbi slottet också. men utöver det så har jag inte mycket kärlek för denna stad. så mycket misär asså och det värsta är att misären inte make-ar någon som helst sense. norge är rikt, oslo är dess huvudstad, norge toppar alltid listorna över bra länder att bo i. man ba SAJK! känns som att det är en stad utan karaktär bara. det enda bra som finns här och som får mig att återvända är min meli.

chiiiild, mitt hår är verkligen astorrt och klockan slog precis 00:00 samtidigt som "sound of victory" spelas, så jag tar det som ett tecken att jag ska call it a night. måste upp tidigt imorgon för att catcha min buss. snodde dock med mig noelines brors bok in på mitt rum så jag lär ju däcka med den i ansiktet. snuff heter den, av chuck palahniuk. googla den för att se vad den handlar om. sick. aja, god naaaatt :D

Inga kommentarer: