2010-08-14

mest provocerande idag:

- kollade på mtvs "most shocking" (fråga inte varför) som handlade om skönhetsoperationer och när en av "experterna" sa att det blivit populärt att åka utomlands för att operera sig och att det kunde vara farligt eftersom utländska läkare inte håller samma standard som amerikanska så ba *kortslutning*. NEJ, usa är inte världens bästa land, NEJ, usa sätter inte standarden för andra länder och NEJ, alla länder utanför västvärlden är inte u-länder som fortfarande använder griffeltavlor istället för böcker i skolan. låt mig berätta en liten historia om en kompis som stukade sin fot och som hade problem med den i en låååååång tid efter. trots upprepade läkarbesök lyckades inte läkarna hitta felet. när hon åkte hem till iran på semester gick hon till en läkare där som tog det lilla men ack så effektiva beslutet att röntga BÅDA fötterna för att kunna jämföra dem - han hittade felet direkt.

- kenzas storstadslista. i mean, i love the girl men när man bedömer städer utifrån hur bra shopping de har så blir jag helt störd. det finns SÅ mycket mer än shopping när man reser. fan, en sådan prioritering gör mig nästan lika upprörd som folk som åker utomlands men bara vill äta maten från sitt eget land. nääästan.

- ett mail jag läste nyss.

4 kommentarer:

Miss Incorrigible sa...

Hey, vad kan man vänta sig av en blogg som är skapt för att folk ska konsumera+konsumera+konsumera+mera?

Anonym sa...

Fast USA har nog övertaget när det gäller plastikoperationer? Iaf i Hollywood...

annahita sa...

haha, bra inlägg. omvärlden och 99% av dess invånare = keffa idioter som borde ha licens för att få uttala sig.

vixen sa...

miss i - oh child, låt mig inte ens gå in på hennes konsumerande...

anonym - vet inte om jag kan hålla med

annahita - typ haha