2010-08-20

snaaaaart

i nian brukade jag alltid se till att hamna med en av de sportiga grabbarna, de som var duktiga på att orientera. andra kanske såg det som att jag åkte på en räkmacka men jag tyckte mer att jag gjorde vad jag kunde för att överleva eftersom utan dem hade jag fortfarande sprungit omkring i skogen, letandes efter civilisationen. hade dock spik överlevt så här länge eftersom när det kommer till att döda min egen mat, äääh det hade varit en barnlek. grandpa didn't raise no fool.

so anyway. jag satt precis och läste en karta över lund, eller det var åtminstone det jag trodde. efter någon minuts stirrande på hamnen kartan visade och jag verkligen inte hade något minne av ens en sjö när jag var nere i lund, insåg jag att det var malmö jag satt och studera. oh snap. kollar nästa karta. letar, letar, letar efter något universitetsområde tills jag fattar att det är helsingborg jag tittar på. DOUBLE-SNAP. vände blad och nu har jag ääääntligen rätt karta framför mig. tror jag. har fortfarande inte listat ut det än.

så yeah, ni fattar varför jag alltid hakade på de grymma orienterarna i klassen. det var för mitt eget bästa. det fortsatte till och med på gymnasiet. i tvåan vi skulle stadsorientera på söder en gång och jag hookade upp med freedy. han bor på söder, HAHA.

skäääämt åsido. innan jag började med kartona läste jag lunds studentguide som jag fick hem häromdagen (spasibo, vika!) och jag har såna glädjeryck i kroppen nu för allt, asså verkligen allt, verkar vara så jävla kul!!! allt från festerna till människorna som pluggar där till föreningarna till studentrabatterna till... ALLT! visste ni att det finns en radiokanal för oss studenter? spiiiiiik att jag ska engagera mig där och sprida min vackra stämma över hela lund. de kommer älska mig. allt verkar ba vara så jäkla intressant och jag fattar liksom inte hur det är meningen att man ska hinna plugga mellan alla aktiviteter? huh? hur hade de tänkt det, va?

SKOJJAR. nu ska jag leta biljetter ner, wiiiiiiiiiie

Inga kommentarer: