2010-09-06

kiss me and then i'll wake up

det krävs så lite för att bryta en ond cirkel. förra veckan var jag verkligen jättedålig på att engagera mig och vara social för jag kände bara att jag inte orkade, snackade jag med någon så snackade jag med någon men jag pallade fan inte force it, orkade inte awkward silences och fejkade "åh är det sant, är du från kalmar? gud vad intressant". de enda jag egentligen gillade var de i min korridor men de såg jag inte så mycket utav mer än på morgonarna... så ba idag bestämde jag mig för att säga något till snubben bredvid mig på föreläsningen, typ en stor lithuansk kille HAHA skittråkig men ändå, det var iallafall något. så ba på rasten frågade jag tjejerna som stod närmast var de kom ifrån och vi började prata lite (den ena var svenska men var uppvuxen i berlin, hääftig!), inget speciellt liksom men de var trevliga. så ba på vägen hem (tog en helt annan väg än vad jag brukar ta också, bara en sån sak) och gick förbi nationen jag ville skriva in mig på och så ba tänkte jag kör bara, gör det nu och då var en av de där tjejerna också där för att skriva in sig! kunde dock inte fixa det där och då för jag måste tydligen bli medlem på studentlund först men whatever, grejen är att precis när jag skulle gå så sa hon till mig att folk från klassen var och tog en fika på en annan nation i närheten. hade egeeeentligen inte tänkt gå dit för jag hade glömt min plånka hemma och vi skulle städa köket med korridorarna men sen så ba SKIT I, vände om och väntade på att hon skulle bli klar och så gick vi dit tillsammans. det var fan rätt kul, en snubbe trodde att jag var mexikanska och började prata på engelska med mig HAHA och sen när jag kom hem vid sju så satte vi igång med städandet och det är det vi har hållt på med fram tills nu. okej, jag jobbade väl inte så jäääääättehårt haha men det var skitkul, hängde med en aschill snubbe som jobbade lika lite som mig. nae, nu ska jag lyssna lite på musik och plugga igen, egentligen har jag assssmycket panik för det känns inte som att jag har någon som helst studieteknik eller liksom koll på vad jag ska plugga plus att jag inte ens har en av böckerna vi ska ha prov på om två veckor men WHAEVÖ, det ordnar sig. förresten, zeemen sa idag att han inte kommit in på mitt program så i don't really know where that puts him :(((( god natt.

Inga kommentarer: