2010-09-15

undefeated, undisputed

idag känner jag mig såhär:



som en powerwoman. som att allt kan gå min väg. som att jag är fierce. hade nämligen mitt första seminarium imorse på boken "the end of poverty" av jeffrey sachs och det gick phääätt bra. asså fett. bra. vi fick sitta i smågrupper, välja tre issues som presenterades i boken som vi tyckte var viktiga och sedan presentera dem för resten av klassen. trots att jag inte kände mig jättesäker på min punkt (som var skulder och skuldavskrivning, och det roliga är att det var jag som hade krigat för att få med den HAHA) men jag försökte helt enkelt fake it until i made it. and i did! försökte prata så självsäkert och tydligt som möjligt och svarade på frågor lugnt och sansat... liksom, få det som att låta att jag var smartast i världen haha. det funkade. lärde känna nya människor också, en jättesmart kille från nigeria som var i samma grupp som mig. han var så duktig på att formulera sig och kom med väldigt intressanta synpunkter och ni vet vad jag tycker om intelligenta människor - id shoot a nigga to hang with them. HAH. kommer se både honom och peter petrelli som jag äntligen lyckades prata med imorgon när vår grupp ska till biblioteket.

nu var jag nere i tvättstugan och började tvätta och blev lite rädd att jag råkat ta fel tvättmaskiner (ni vet hur det är med svennar och tvättstugor) men jag hade gjort rätt. jag vet att det är världens mesigaste shit att vara glad över men det är glädjen jag har för just de småsakerna som håller mig lycklig. snacka om att leva i sin bubbla HAHA.

på tal om svennar, de är överallt! jag har aldrig varit kring så många svenskar NÅGONSIN och jag har upptäckt en sak - de uttrycker sig jätteroligt. asså två snubbar kom in när jag stod i kön på ica och ba "det är så jävla gött att allt misslyckas" och båda ba dör av garv. jag stod där och jag tänkte "...huh?" vadå gött. vadå gött att allt misslyckas. så intressant sätt att uttrycka sig på. även användandet av ordet "ju" tycker jag är så skumt. en kille share-ade lite information om att han "ju" hade varit och köpt carbonara-sås, appropå ingenting and its like... okej, jag förstår informationen du försöker ge mig liksom men varför pratar du med mig som att det är en självklarthet? vadå JU? bitch, i dont know your life!

fattar noll. ikväll ska jag i alla fall till malmö och träffa två indeed-kompisar, ewa och malin. hoppas att ewa tar med oss till någon blatterestaurang med skiiitmycket mat och jäääättelåga priser. då kommer jag vara stolt över henne. imma like her then. PUZZ!

1 kommentar:

Melina sa...

"id shoot a nigga to hang with them"
" (ni vet hur det är med svennar och tvättstugor)"

HAHAHAHA VAD FAN ÄR DET MED DIG?! xD
inte okej såhär i valtider vafaaaaaaaannnnnnnnnn heheheh