2010-11-23

suck

jag hade jättegärna velat gå och se elisabeth ohlson wallins nya utställning "jerusalem". digital konst är verkligen min favorit. har liksom liiite svårt att se skönheten i till exempel statyer där någon kastat lite grus i en vattenpöl och kallar det konst för att det ska symbolisera den mångfasetterade konflikten i uganda typ, men HEY det kanske bara jag som inte är tillräckligt djup.

och på tal om digital konst så är jag på jakt efter tavlor att hänga upp i mitt rum. pallar inte höra fler kommentarer som undrar om jag precis flyttat in för att det är så tomt HAHA. vill ha en tavla över min säng och en i min hall. har en jättefin bild på min dator hemma där det står "everybody thinks of changing the world but nobody thinks of changing themselves" men orka trycka upp den och shit. too much work and too much money to do dat.

och igen, på tal om change oneself, har ni sett svenska hollywood fruar? blev helt hypad första gången jag såg att isabel adrian var med i den här säsongen för jag kollade in hennes blogg några gånger på tiden när hon var nattklubbschef på stureplan och jag tyckte att hon verkade jättesympatisk och gullig. fatta besvikelsen när jag såg henne på tv. av någon anledning har hon valt att framställa sig som ytlig och tom på något sätt och intrycket jag får när jag ser henne är att hon spelar. för att det är kul och det blir "bra tv". ursäkta, men är det inte liiiite tröttsamt nu att folk fortfarande är villiga att framställa sig på vilket sätt som helst och medverka i vad som helst bara för att det är på tv? känns så utarmat på något sätt. känns som att vi borde ha kommit past that. men ah, efter kungarna av tylösand borde jag kanske ha förstått att det här bara är början...

mm.

2 kommentarer:

cico sa...

HAHHAH, bror fatta adrenalinet som pumpar i min bödy. man ska aldrig lyssna på sån mjuzik med låg volym, utan MAXA. du ska se när ja åker i bilen med min kusin, han dunkar sönder högtalarna o vi ser ut som två mentalt sjuka personer. now dats dope.

cico sa...

HAHA på gud ja venne hur man e twilight. en dag med henne o du kmr dö