2011-01-16

NUU JORK NUU JORK

fan, jag kan inte hålla det för mig själv längre. JAG VILL ÅKA TILL NEW YORK!!!!!!!!!!!!!! tillsammans med resten av sveriges befolkning haha så klyschigt ändå men kör bara. asså jag menar inte åka dit och "se" stället på det sättet man gör när man är där i en vecka och går runt och "ser" empire state building och frihetsgudinnan eller när man går till magnolia bakery och säger att de har new yorks godaste muffins för det var det som stod i aftonbladets new york-guide. det är säkert the awesomemest place on earth då också men jag vill verkligen flytta till nevvan. bo där. jobba på ett diner och bära en sjabbig uniform och bli utnämnd till employee of the month samtidigt som jag försökte pursue the american dream of being an actress, you know, that sort of thing.

haha. men för att slita ut något som redan sagts om staden waaaaay för många gånger förut så verkar new york ba vara ett av de bästa ställena på jorden!!! så många kreativa, inavliga och intressanta människor samtidigt som man har så mycket att göra och så mycket nytt att se. så mycket att uppleva, så lite tid. älskade när ghazal och jonna (hey vi har samma bakgrund!!) åkte dit och gjorde absolut ingenting i tre månader, det måste ha varit deras bästa blogg EVUH. fett roliga tjejer btw. hade jättegärna velat göra det som dem, åka iväg med mina absoluta bästa kompisar och inte behöva oroa sig ALLS om NÅGONTING för man vet att oavsett vad som händer så kommer man alltid ha varandra och man kommer ha lika roligt om man så hamnar i ett sällskap av hipsters (hahaha vet inte ens vad det är men det låter bra!) eller på en rock-klubb eller i sitt egna sällskap för allt, precis allt, är kul bara man är ihop. AHHH, DRÖMMEN!!!! men det skulle förmodligen aldrig bli av, vi är inne på så olika spår i livet just nu.... men jag har absolut ingenting emot att flytta dit ensam, känner en sån jäävla dragningskraft för den staden asså. vill flytta dit och lära mig varenda gata, hittade mina alldeles egna favoritfik och barer och museer och promenadstråk och jag vill hoppa in i en gul taxibil och skrika: "FOLLOW THAT CAR!!!" och jag vill sitta med en vän på ett av new yorks tak som har utsikt över hela staden och bara ta en öl, även fast jag tycker att skiten smakar catjizz... OMG och så gå och se SNL med egna ögon. omg omg fatta kul!!!!!!!!

*inserts random photo of new york to make this post real cheezy*
9kqzy9
*post complete*

2 kommentarer:

cico sa...

HAHAHAHHAHAHAHHAH min kusin umran u know. vi satt i bilen o hon ba, på gud jag har alltid velat hoppa in i en gul taxi bil o ba, FOLLLOW DAT CAR!

vixen sa...

HAHAHAHA umran's fucking smart!