2011-01-07

och så vare nyår

mitt nyår var inte så speciellt men jag hade fan assssssskul hela kvällen, det var dope från början till slut minus en liten stund mellan tolvslaget och klubben HAHA. momi och jag började iallafall kvällen med att åka hem till freedy för att föra tillsammans med honom, simon och micke. fett kul var det, vi lyssnade på musik, hoppade runt, shottade tequila, diskuterade vad man kunde ersätta salt och citon med (typ allt! vad sägs om salt + kladdkaka?), sjöng.

nyår 1

och det är tyvärr enda bilden vi har hos freedy. min mamma tog min kamera med sig när hon skulle träffa her man och vi glömde momis kamera hemma hos henne så vi fick lita på freedy när det kom till bilder. inget bra beslut asså! hahaha vi har typ fyra bilder från hela kvällen och tre videor varav två är på mig momi och micke när vi TROR att vi ska bli fotade HAHA. anywayyyyy. planen var att hooka upp med mickes kusiner till tolvslaget så när klockan närmade sig elva var det dags att röra sig mot... ah, dit vi skulle. så vi tog tåget och åkte till odenplan, fick ett samtal från en av mikels kusiner som sa att vi skulle till ett annat ställe så vi vände och åkte tillbaka till t-centralen och tog en taxi till dramaten. hahaha älskar att jag åkte i fiffeltaxin tillsammans med micke och momi som är största prutarna EVER! okej, vi fick betala typ 30 spänn mindre än vad simon och freedy fick göra men yeah, det var awesome.

tre minuter i tolv hoppade vi ur taxin, sökte upp mickes kusin negar och hennes kompis hanne och räknade in det nya året utan att någon av oss hade en klocka.

nyår 2

momi popped lite champagne som är större än hennes huvud. simon hade så kul att han somnade och jag såg seriös ut för det är mitt manta för det här året, saaaaajk

nyår 3

sen kom mickes kusin kaveh och hans kompis ashkan så freedy passade på att dricka av deras whisky, dricka upp vår tequila och hinka ner en massa champagne och slutade till sist ha koll på sina kroppsdelar och skuttade runt på folk. yeah thanks freedy, i appreciated dat

nyår 4

mitt mantra här: ta med PA-posen into the next century! i mean, year

så när alla var samlade var frågan vart vi skulle göra härnäst. spy bar var redan spikat eftersom kavehs kompis skulle spela där men ingen ville vara först på plats, haha. kaveh och ashkan drog iväg till någon bar medan vi snorungar drog iväg till oxid för att chilla. det var stängt så vi gick till stället bredvid istället och vilka kommer ut därifrån om inte sagge, ramen och diar?! HAHA random! de ville att vi skulle komma in men inträdet var 300 spänn så alla avlägsnade sig låååångt därifrån... så vi hamnade på mcdonalds. vi satt där i 20 minuter innan vi bestämde oss för att gå raka vägen till spyan men under de där futtiga 20 minutrarna hade folk lyckats spy, springa iväg för att kissa och halka och slå sig. HAHAHA mina vänner är så charming :) till sluuuut lyckades vi i alla fall få ihop vårt gäng och gick till spyan men såklart, såKLAART ska vakten fucka och säga att det inte finns någon gästlista för ikväll och att om vi vill komma in så måste vi betala. i vanliga fall är det bara jag och momi som snålar fett mycket men ikväll var alla skitsnåla av någon anledning så alla blev fett sura och gick därifrån. sista chansen var typ att hämta kaveh och låta honom pröva lyckan so dat we did. och det gick! HAN stod på gästlistan så han drog med oss in, trots att negar fick panik i kön och sa att vi alla var 18 år när vakten frågade om vår ålder HAHAHA. ingen lät negar prata efter det.

väl inne så var det första vi slogs av dimman där inne. asså fatta, det var en dimma av SVETT inomhus. skitgulligt. trots att kavehs kompis och hans djbuddy spelade inte i stora rummet och det var inte alls lika bra drag där som det brukar vara så hade jag skiiiiitkul hela kvällen. why? the company! asså ärligt, vi var ett skitbra gäng. det var galet bra mood, de flesta var hinkade och var ute efter dumheter, folk ville haffa mammor, vi hittade en italiensk kille som vi trodde var bög ända tills han frågade om jag hade pojkvän och jag blev en lesbisk tjejs gogodansare. skitbra kväll med andra ord! HAHAHAHA asså lesbiska tjejen var sååå udda för hon hittade mig SNAPPT efter att jag hade gått upp på podiet för att göra the robot för momi - och när jag ville gå ner därifrån så lät hon mig inte! HAHA hon ba skrek "nooo keep dancing, WOOOHOO, keep dancing!" och jag ba shiiit *performance anxhiety* *fortsätter göra roboten* *får slut på batterier* sen när jag ÄNTLIGEN fick permission att stiga ner så hamnade vi alla i en ring tillsammans - hon, jag, momi, negar, hennes kompis hanne och den italienska killen. fett random group of people men det var typ det roligaste jag hade på hela kvällen :D sen joinade freedy oss och sen kom kaveh och micke... asså SÅÅ kul. till slut drar tjejen mig åt sidan och frågar om hon kan få mitt nummer. jag ba uhm, i dont live here in stockholm *spela dum* och hon ba oh....... but if you change your mind, look me up *smilar* jag *går därifrån snappt*

när festen var slut var jag såååå hype på efterfest, asså de sjuuukt! så vi bestämde oss för att dra hem till ena djn, a k a ashkans bror haha, men först gick vi till max och köpte mat. fuckade ur på mikael och freedy för att de käkade upp hälften av pommesen på vägen dit och sen min hamburgare! you do not mess with a black girls chicken! i mean hamburger! HAHA micke ringde och väckte mig dagen efter och han ba - asså jag är inte hungrig alls, konstigt nog... jag ba YAH! jag är skithungrig, u foodstealer. hahahahaha jallafall, vi kom hem till omids kollektiv där det baaaaara var söder/östermalmfolk... asså i dont even know what to call them, de var bara så intressanta. jag rörde mig inte ur omids soffa under hela tiden vi var där men jag hade the time of my life bara genom att sitta och studera de där människorna. alla var så skumma :D hahahaha fett intressant asså. vid sjutiden drog vi alla oss hemåt och efter att ha blivit mulad TWICE kom jag hem helt frusen och kall halv nio på morgonen. la mig FRAMFÖR vårt värme-element för att värma mig haha och till slut lyckades jag tina upp och däcka. det är ju som jag sa, mitt nyår var inte särskilt speciellt men jag lyckades ha fucked up roligt hela kvällen. och vet ni vad det bästa är? det bästa är att jag började året med två av mina bästa kompisar i spanien och avslutade det med samma kompisar + världens bästa och härligaste sidekick, momina, här i stockholm. dats love. och jag är skitlycklig för att jag fick göra det.

nu äre dags att sleep reaaaal tight, får ont i rumpan av att sitta på den här stolen. inte nice är den. peaccccce

1 kommentar:

Momsi sa...

"..trots att negar fick panik i kön och sa att vi alla var 18 år när vakten frågade om vår ålder HAHAHA. ingen lät negar prata efter det."

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA JAG DÖÖÖÖÖÖRRRRRR!!! HAHAHAHAHAHAHHA kommer du ihåg hennes panik när vakten fråga henne hur gammal hon var?! BAAARA SKRÄCK!

Bästaste nyår <3