2011-01-22

tyra banks hycklande

det är med lätt avsmak jag ser på den 15:e säsongen av top model, även kallad "the high fashion season". vinnaren kommer för första gången få pryda italienska vogue vilket tydligen ska ses som creme de la creme i modebranschen och därför förväntas tjejerna passa in i mallen för haute couture (sjukt hur jag lyckades stava det utan problem, jag har spenderat alldeles för mycket tid med top model och fab5 asså).

det jag stör mig mest på är att tyra alltid säger att hon står för olika sorters skönhet och försöker hela tiden vara banbrytande i branschen genom att ha med både korta och kurviga modeller i sina tävlingar, två no no's i modeindustrin, men när hon väljer att strictly inrikta sig på high fashion så har hon endast med de tjejer som ser ut såsom branschen kräver: de allra smalaste och benigaste tjejerna man kan hitta. och är det bara jag som har märkt att tjejerna i den här säsongen är mycket fulare än tjejerna i tidigare säsonger?! hahaha. men det är verkligen sjukt att se på. jag har alltid varit medveten om att tjejerna i top model är jättesmala men jag kände mig verkligen olustig att se på den här säsongens modeller. en av tjejerna hade till och med anorexi och såg inte ens tillräckligt frisk ut - för modeindustrin, enligt panelen. fast resten av tjejernas kroppar ser ju inte heller särskilt sunda ut. inte någonstans. ms jay kunde till och med greppa runt av tjejernas midja, for crying out loud.

och egentligen är det roligaste/sjukaste/mest tröttsamma att jag nu är inne på det sjunde avsnittet och att jag för längesedan slutade reagera på deras utseenden. helt avtrubbad blir man. tänk så fort det går.

3 kommentarer:

m sa...

fab 5 <3
DET är ett program att ladda ned!

vixen sa...

hur det är det enda du reagerar på *sigh*

mandy sa...

Håller med dig totalt. Har dock inte sett del 15. Men det läskigaste är jua tt man efter ett tag ser på de som helt normala och typ.. och kropparna blir också normala. HEMSKT HEMSKT