2011-02-28

fröjd

ibland ställer jag frågan alla bloggare måste ställa sig själva - why the hell bloggar jag? har jag något viktigt att säga? behöver jag uttrycka mig? vad är grejen?

nyss kollade jag igenom allt jag skrivit. trots att det är väldigt mycket jag låter bli att nämna så är mycket av det jag har gått igenom nedskrivet här. vardagliga saker mest, men ibland kan jag se sakerna som ligger bakom orden... och det är jävligt kul. det här är min dagbok. önskar dock att jag tog initiativet och började skriva riktig dagbok såsom jag gjorde i spanien där jag kunde skriva ner precis det jag tänkte på utan några förbehåll. men det får bli en annan dag. förresten, fan vad läskigt det kommer bli att läsa i de där böckerna sen...

men just nu kan jag bara skratta åt vissa av de saker jag trodde för ett par månader och som sedan visade sig bli något helt annat. sakerna jag inte tänkte på då som jag tänker på nu. människorna som inte fanns men som sakta börjat smyga sig in i mitt medvetande. och musiken jag brukade lyssna på som sakta men säkert bytts ut mot något annat. eller det kanske bara är jag som märkt att musiken jag delar med mig av numera är mot slow jamz-hållet? haha, det hade jag aldrig trott om mig själv.


Inga kommentarer: