2011-03-03

pärra

gentlekvinna jag vaaaaar idag. mahaaaazz och jag hade varit ute och gått och vi sa hej då vid hans dörr. welcome to the 21st century ladies and gentlemen, where men - and not women - are left by their door. hell yeuh!

faktiskt så har hela dagen genomsyrats av genustänket. vi har äntligen haft en föreläsning om det i skolan, till skillnad från all ekonomisk historia som har lekt med min sanity den senaste tiden. asså ord kan inte förklara mina tankar om ekonomisk historia. eller jo, ett kan det: BLASPHEMY!

men som sagt, föreläsningen idag. en snubbe ställde frågan om inte mäns rättigheter skulle försvinna när kvinnor får mer. japp, han sa rättigheter. det ironiska med den meningen är att han ifrågasätter kvinnors rättigheter samtidigt som han låter bli att ifrågasätta att män alltid har fått sina rättigheter, eller privilegier är det mest passande ordet, på kvinnors bekostnad. behöver jag ens nämna att det blev debatt i klassrummet efter det? najjj. och den fortsatte efter föreläsningen. och när jag kom hem såg jag att han hade postat ett youtube-klipp om det på fejjan. HAHA. dats funny.

aja. den nya uppgiften vi fick ut idag tillåter oss åtminstone diskutera det här litegrann. det behövs. får jag se en enda ekonomisk teori de närmaste dagarna kommer jag fan skrika. är så jävla trött på det. BLASPHEMY, i say!

Inga kommentarer: