2011-07-05

bokhandel

HAHAHA älskar hur otroligt vilsen jag kan vara. trodde ju att jag hade tappat bort min bok ute på en bänk häromdagen. var asssssssledsen för boken var inte ens min, jag hade lånat den på biblioteket. fick panik, googlade "straffavgift bibblan" osv osv och made till slut peace med tanken på att jag skulle få en fet räkning.

sen ba dagen efter, kommer hem och undrar var min matlåda är. jag satt ju med den på tunnelbanan, men steg jag verkligen av utan...? PANIK igen, orkar inte vara såhär virrig vafan.

och så idag kom jag till jobbet och TADA! så ligger min lunchlåda på en utav diskbänkarna. i wanted to do a god damn happy dance när jag såg den. fick flipp och kikade in i min hemliga bokgömma (yes i got one of those at work) - och titta! MIN BOK! då gjorde jag faktiskt en happy dance. min bok som är så braaaaaa, ahh höll liksom precis på att läsa ut den men så ba slarvar jag bort den när jag har 30 sidor kvar, that's just sucky, you know.

'en halv gul sol' heter den förresten för er som vill veta och letar efter en läsvärd bok. handlar om biafrakriget i nigeria under slutet av 60-talet - men den är så mycket mer än en bok om krig. verkligen skitbra är den. googla, författaren heter chimamanda ngozi adichie. just... just google it.

nu får jag istället fortsätta vidare på 'the game' som jag mest tycker är sucky men som jag inte kan lägga ifrån mig innan jag har läst klart den. för det första gillar jag inte att INTE läsa ut en bok och för det andra så måste man ju veta vad man kritiserar. cause child, boken är ba crazytalk. känns helt surrealistisk och jag undrar om någon av de här killarna någonsin blev kramade som barn? were they? oh, oh, they weren't? oh...

exakt såhär sitter jag när jag läser boken:

PABFP

yeah, it IS that bad.

ser fram emot eh-spaña så jag kan köpa några böcker på eh-spañol. vill inte göra nååågot annat än att äta, röka lite vattenpipa och äta nachochips med tolv olika såser och gå på el prado. det är målet med de här dagarna. god knows i need some vacation, inräknat med imorgon kommer jag ha jobbat i fem dagar. i sträck! *a dollar, a liter-röst* yeah, i'm just THAT bad at working, ya'll.

Inga kommentarer: