2011-07-14

RICK SAUCE!

här och nu tänker jag slå ett slag för min förkärlek till såser. i'm a saucy kind of gyal, you kno. speciellt starka såser. allt blir ju bara så mycket godare om man lägger till en sås, everyone knows that! makaroner är gott, men stuvade makaroner - ännu godare. pasta och köttfärs smakar bra men pasta och köttfärssås - himmelskt. you get me point.

så jag var hos min baba tidigare idag och hittade en helt ny sås i hans kylskåp: aji chileno. ser typ ut såhär:

chilenooo

och är typ gjord på chilifrukter. jag såg röd sås, jag såg chili och jag såg ordet "chileno" på burken - jag ba "ajdi, den där ska in i min mun." TYVÄRR var den inte lika spännande som den lät för den hade en lite konstig eftersmak och särskilt stark var den inte heller. det var inte som att den påminde särskilt mycket om paprikachilin angelicas mamma gör. DÄR snackar vi grejer!

men mer om det i ett annat inlägg. den såsen förtjänar att stå för sig själv.

Inga kommentarer: