2011-08-17

WOW pt. 1

SAM_4400
SAM_4402
SAM_4440
SAM_4442

amöziiiing! vad mer kan jag säga? kom till götet på torsdag kväll och hade suttit och läst "lila hibiskus" under hela bussresan. fyi, awesome book. elin kom och plockade upp mig vid busshållsplatsen, otroligt glad blev jag av att se henne. hon har ju varit borta i sydamerika hela sommaren, den lurifixen. följande dag var det dags för jobb. hookade upp med en tjej från palestina som jag hängde med hela dagen. asrolig var hon! sedan fick vi ett galet bra arbetspass också som basically gick ut på att gå fram och tillbaka vid ett stängsel för att se till att ingen försökte sneaka sig in. ingen av våra chefer kollade upp på oss, ingenting - så vid åtta smög vi iväg för att titta på robyn (vilken kvinna!) och på prince. hennes kusin som jobbade med scensäkerhet sneakade in oss vid festivalens bästa utsikt. otroligt bra dygn!

dagen efter kom mina grabbar ner till staden med världens roligaste dialekt, asså den är så rättfram! man skojar inte med göteborgarna, man gör inte bara det. väl på festivalområdet åt vi lite. jag var så jävla sugen på sura remmar hela dagen, ni vet sådana man köper på fittjafestivalen. den första vi såg var wiz khalifa. GRYM KILLE! så jäääävla hype och han levererade bra låt efter bra låt. riktigt överraskande faktiskt, hade ingen aning att den där skinny boyen hade det i sig. efter det såg vi tiesto som went all out. vi pratar fyverkerier, eldshow, lasershow, konfetti, ALLT. men såklart, han spelade ju innan kanye så man är liksom in it to win it, in it to win it, oh yeah *high school musical*.

till slut så var det äntligen dags. det alla hade väntat på. det vissa hade köat för sedan tio på morgonen. anledningen till varför alla var där: kanye west. DUN DUN DUN...

(sanningen är att jag håller på att somna nu, så jag lägger en "fortsättning följer!" eller som kanye la den - en "act two" följer strax.)

Inga kommentarer: