2011-09-07

AW GRANNY

Bild151

när årets viktigaste nummer av dn gavs ut tog jag hand om världens snällaste men världens mest dementa tant.
det var hemma hos henne som jag först läste artikeln då hon var den enda av de jag besökte som prenumererade på dn (svenska dagbladet är tydligt populärt bland den äldre generationen) så medan hon åt lunch frågade jag försiktigt om jag fick kika i tidningen.

det fick jag.

när jag räckte tillbaka tidningen och hon själv såg artikeln verkade hon först inte känna igen bilden på mig. det enda hon kommenterade var hur viktigt det är för ungdomen att få jobb. hmm. pekade lite subtilt på bilden på mig och sa "känner du igen henne...?" hon tittade på bilden - tittade på mig. tittade på bilden - tittade på mig. "NÄÄ! vem är det?" HAHA jag ba "uhm, det är jag." hon ba "vaaaaaaa, är det duuuu? åh vad roligt!" och var så hype som en gammal tant på 70 år kan vara utan att bryta en höft på köpet.

när jag kom tillbaka på eftermiddagen gick hon fortfarande omkring med tidningen under armen, stegade fram till mig, pekade på killen på bilden bredvid min och frågade: "du! är det samma person som hon tjejen på första bilden?" HAHA jag ba "äääh, näää, det är en kille på bilden i mitten." "EN POJKE?" svarade hon, asförvånad.

she funny.

men det roligaste var när jag kom till henne morgonen efter. jag gick in till sovrummet för att väcka henne - och hittade henne sovandes med artikeln i famnen.

HAHAHAHAHAHAHA such a cuuuuuute granny!

Inga kommentarer: