2011-09-24

FINISHED

redan från början var jag tveksam till distanskursen jag tar just nu. inte på grund av innehållet utan på grund av formatet.
distans. lektioner över datorn. ingen klass att leka med. det är inte min favoritgrej precis........ men jag sket i för ämnet var så intressant. gender studies, hooray!

nu har jag precis avslutat mitt första virtuella seminarum. tror det gick helt BÄH. det går liksom inte att diskutera på samma sätt som man gör i verkligheten. man måste hålla sig till skrivregler and shiet och när gör jag någonsin det?! dessutom kan man inte bara throw things out there... och jag hade många saker jag ville throw out there! som till exempel det felaktiga i att benämna policierna man hade i sverige på 60-talet när man såg till att inkludera kvinnor i arbetskraften för "women friendly" när det egentligen bara var utav ekonomiska motiv - inte utav solidaritet som många tror. man ville helt enkelt slippa importera arbetskraft så man lät kvinnor jobba istället för att stanna hemma och göra nada. men det var ingen som tog upp det! alla ba babblade på om mexico av någon anledning... *sigh*

men walla, jag känner mig fett smart tack vare mina andra två kurser om migration och welfare policies! (svär, jag har fortfarande inte hajjat det svenska ordet för 'welfare policies'. välfärds policyn? låter knäppt ju. men säkert det är rätt... det är ba jag som har tappat svenskan.) det känns verkligen som att jag sitter på kunskap som inte många andra har. kunskap som jag VILL sitta på! jag har verkligen hittat mina ämnen.

och även fast vår ena lärare är tyrann som typ DÖDAR oss med uppgifter (asså förra veckans uppgift tog KÅL på mig... så ba efter veckans seminarie säger han "skitbra, nästa vecka ska vi step it up a notch!" skitbra....... verkligen.) så tycker jag att han är bäst. jag sitter mest och känner mig dum i hans närhet men han får mig åtminstone att kriga.
minns ni att jag hade satt tarus blogg som startsida för ett par dagar sedan? GONE! nu har jag al jazeera, un news service och bbc:s som startsidOR bara för att hålla mig uppdaterad. bara för att han kräver att vi ska vara det. bara för att han sa att han kommer börja välja ut folk i klassen och låta de berätta om det senaste inom utveckling under våra föreläsningar. TYRANN, jag säger till er! men jag har haft flera sådana lärare och det är alltid de som har fått mig att växa mest.

tack o hej, leverpastej.

ps - jag har typ träningsvärk i mina underarmar efter att ha spelat såpafotboll idag???

ps2 - jag har typ ont i min höft efter att ha dansat så mycket på festen igår???

Inga kommentarer: