2011-09-04

THE FLOORS ARE MADE FOR DANCING


det finns människor som verkligen inte uppskattar dans utan väljer hellre att missförstå den.

en tjej i min klass är sjukt duktig på att dansa och på sin fritid dansar hon både zouk och magdans. det märks såklart av när hon rör sig. båda stilarna är väldigt sensuella.

men så finns dessa människor som kallar hennes dans "provocerande". och kallar henne "cocktease". i en negativ ton. och ja - det är alltid snubbar som spottar ur sig sån skit.

fick höra det igår senast och det upphör aldrig att piss me off. som att hon dansar för att egga snubbarna på klubben. som att hon dansar för att hon tycker det är kul att "teasa". puh-leeze, hon dansar för att hon älskar dans.

men folk är så småaktiga och förstår inte det. i deras skallar har de gjort henne till något utan drömmar, intressen eller känsor - hon dansar för att hon vill ha mäns uppmärksamhet.

hatar det.

1 kommentar:

lou sa...

Älskar passionerade människor som gör det de vill just för att de vill och inte för att imponera eller få uppmärksamhet från andra. Dock måste jag säga att inom dancehallen (vet att du pratar om zouk och magdans men detta har jag tänkt på angående dancehall iaf) har det gått lite snett enligt mitt tycke, där verkar det som att den riktiga dansen liksom försvinner och istället ersätts med det-snuskigaste-man-kan-göra-utan-att-ta-av-sig-kläderna-steg. Jag menar på det här med daggering - att man som ledare väljer att exempelvis använda sig av det i en koreografi till 16åringar tkr jag är skumt. Sen dancehallqueen-stilen är ju i sig rätt så... vad ska man säga... utmanande. Och jag kan väl tycka att: visst, det är dancehall och dancehall är en dans men när det blir för grovt tkr jag att det snarare är air-sex än dans.. iaf nu råkade jag dra iväg lite men det var visst lite som ville ut ur min tiny hjärna så... fick bli såhär. det jag ville komma fram till var iaf att jag tkr att måste lära sig skilja på dans som i att dansa passionerat för dansen och dans som i att jag dansar för att jag vill att du ska sätta mig på sen... och då är det ju mest synd att det är killarna som yttrar sig om en sådan sak... vad vet dem............ flummigt inlägg.. hope you dont mind. haha. ciao.