2011-10-28

FEELS LIKE THE FIRST TIME

åh, jag är så himla nervös nu. uppsatsen som jag skrivit på sedan i lördags har nu finslipats, renlästs av både mig och min syster, och skickats in. åh åh åh.

det känns som att det är första gången jag skriver något sånt här. och på någon nivå stämmer det faktiskt. det är inte ofta som vi får välja helt fritt vad vi vill skriva om (de flesta gånger har vi fått en hemtenta med frågor att besvara) så hela den här processen har känts som att jag varit försökt stå på hal is. typ som bambi dåra. har varit så nervös att min syster faktiskt är den enda jag vågade visa uppsatsen för.

men det här är faktiskt också första gången jag är så stolt över mitt arbete som jag är nu. jag älskar mitt ämne! global care chains och kvinnlig frigörelse. jag älskar att medan jag suttit och läst på har jag funnit artiklar där jag ba "JA JA, EXAKT SÅ! EXAKT SÅ! DALE, PAPI!" uhm... jag menar, "det är exakt så jag menar." *awkward*

även fast mitt ämne var tungt (jag är fortfarande chockad över att jag lyckades komma på det helt på egen hand) så jag vågar inte säga att jag får det betyg jag vill ha. jag är inte så bra på att skriva än. men det känns iallafal häftigt att jag faktiskt har skrivit en uppsats som är 100% jag.

Inga kommentarer: