2011-10-03

MÅNDAGSKVÄLL

Snapshot_20110930_3

åh, jag är så himla glad ikväll! vi hade äntligen ett korridormöte efter två veckors prövotid av det nya städschemat. istället för att rotera veckovis så föreslog jag att man byter städare varje dag eftersom det var KAOZ i korren i början av terminen och ingen ville ta sitt ansvar. om man bara ansvarar för en dag så känns det kanske inte som ett lika stort jobb som att behöva ansvara för köket i en hel vecka, tänkte jag. (baxade egentligen systemet från jamaicanens korre.......... men säg inget till han.)

och det roliga är att när jag föreslog det så var det INGEN som tyckte att det lät som en bra idé, alla trodde att det skulle vara asmycket jobb med att hålla reda på vems dag det är och vem som ska ta storstädningen på söndagar - men idag så röstade alla ja till att behålla systemet! alla tyckte att det funkade skitbra! och egentligen så hade jag inte brytt mig särskilt om vi hade bytt tillbaka till det gamla systemet för så länge det blir rent i köket så är jag happy as a mofo. jag är bara glad över det faktum att jag faktiskt lyckades övertyga mina korrekamrater till att åtminstone testa systemet i två veckor och att they came around efter det. har liksom fått lärdomen att folk många gånger är ovilliga till förändring såvida det inte är ett förslag de själva har lagt fram - men ger man de bara lite tid att vänja sig vid något så kan de övertygas!

det är liksom bra att veta inför mitt nästa mål: world domination. ZWA!

Inga kommentarer: