2011-11-15

DUBAI

jag borde VERKLIGEN plugga nu - men jag hittade en artikel om dubai på ghaz blogg och jag kunde inte låta bli att börja läsa den. för dubai fascinerar mig. det fascinerar mig verkligen. kopiös lyx, shejker, gigantiska skidbackar inomhus... vem tycker inte att det är fläshigt liksom?

men det som egentligen fascinerar mig med dubai är att de har lyckats lura en hel värld till att tro att det är det bästa stället på jorden. för många gånger har jag sett folk som tycker att dubai är the shit. och visst, jag fattar grejen med att åka dit och se det med sina egna ögon - i wanna do it too! - men saken är att man MÅSTE veta vad som finns bakom all den lyx som finns den. man bara måste det om man har ett par ögon och en hjärna.

det är liksom ingen hemlighet att det är slavarbete som har möjliggjort hela stället. fattiga människor åker dit för att sedan exploateras och till slut bli lämnade att ruttna efter att ha hoppat från en hög byggnad. (självmord är otroligt vanligt där och har för mig att enligt islam får man inte röra en människa som tagit sitt eget liv för att de är smutsiga? därför kan lik ligga kvar ett bra tag utan att någon "städar bort" de.)

plus - man betalar ingen skatt där. man bör NATTA lita på ställe med lite eller ingen skatt.

nä men det är det som är grejen med dubai för mig. blir lika förvånad varje gång jag ser någon prisa stället. vill typ inte tro att folk kan vara så hjärndöda, lolz. men men. tillbaka till tentan.

Inga kommentarer: