2012-03-06

INDEPENDENCE DAY


idag är en helgdag här eftersom ghana firar sin självständighet. 55 år gammalt är hon! och har haft många ups and downs...

ghana har verkligen många ansikten - liksom vilket annat land som helst, kanske jag ska lägga till. men jag har aldrig varit i ett land där kontrasterna har varit så extrema. hört talats om, ja, men aldrig upplevt.
å ena sidan har man korruptionen som genomsyrar landet. jag behöver inte ens åka långt för att experience det - det är bara att åka ner till skolans grindar där man ser säkerhetsvakterna tar en cedi extra från taxiförare för att släppa förbi de om de inte har sitt körkort med sig. (YANI jag hoppas att de bara råkade inte ha med sig det och att de inte har något alls HAHA.) men å andra sidan har man världens, asså VÄRLDENS mest vänliga och hjälpsamma folk som aldrig skulle försöka lura en.

planen för idag var iallafall att åka in till accra och se den årliga paraden. YAH, elin did that. inte jag haha. jag sov. missade den heeeelt, såg den inte ens på tv men de lungt, kör ba. elin tog bilder ändå. så istället har jag ba tänkt plugga och kanske åka och käka middag ikväll med norskorna. lär bli ett äventyr, vilket det alltid är när man är med de HAHA. tunga tjejer.

Inga kommentarer: