2012-08-17

GOD MORGON LUND

idag har jag lärt mig något nytt, och det är att man i usa tydligen måste äga ett kreditkort och samla en massa credit scores (vilket man gör genom att köpa saker på kredit, och sedan betala av dem) innan man får tillgång till lån vid köp av bostad eller bil eller vad det nu kan vara... undrar om det också gäller för studielån? kapitalism gone mad iallafall.

började dagen med en joggingtur och fortsatte den med att sippa sobolo. det är en dryck från ghana - gjord på hibiskus, färgen är blodröd, smakar kryddigt, sött och surt på samma gång och är galet god. älskar mig själv för att jag sparade två flaskor av that purple drink innan jag åkte till stockholm. woho! sen var jag på den ansiktsbehandling jag har sett fram emot i närmare två månader. så jäkla skön var den. bokade en ny tid om två månader igen. YOLO!

Inga kommentarer: