2014-03-19

STARTING FROM THE BOTTOM


så har jag till slut hamnat i det äckliga kugghjulet kallat "den grå vardagen" och blivit en av dessa människor som lever för sina lediga dagar. det känns jättekonstigt för jag har aldrig levt mitt liv så innan. kanske låter jag som världens mest naiva och privilegierade människa, men faktum är att jag alltid har älskat att plugga sedan liten och vid sidan av har jag jämt hållt på med saker jag tycker om - fotboll, radio, blogg... och nu ba går jag till jobbet dag efter dag samtidigt som jag räknar ner till kommande ledighet.

jag fattar ju själv att i livet ingår sådana här perioder (läser till exempel mina gamla inlägg om sommarjobb, HAHA chiiild jag gillar verkligen att jobba) men det känns det ändå tungt att inte veta hur länge det här kommer att vara eller inte veta vart man är på väg. att inte ha ett klart mål, för då hade jag iallafall kunnat ta små steg ditåt. och trots att jag vet att jag inte kommer jobba på ett random jobb resten av mitt liv, så ligger det alltid i bakhuvudet att ett år kan bli två år kan bli tre och så är man fast. you know?

insåg förresten åter igen hur jävla fort tiden går när jag och momi pratade sjukdomar och vi insåg det var fyra år sen hon var inlagd på sjukhus efter indien och två år sen jag var dödssjuk i ghana (bååååra bli sjuka utomlands). och med det sagt betyder det alltså att det har tagit ungefär ett och ett halvt år för mitt hår att börja repa sig. shieeeeeet vilken process!!

Inga kommentarer: