2014-06-22

DE BOUVIER


i augusti gör jag och min kärlek en full out pilgrimsresa i kärlekens tecken - vi ska till paris för att fira ett år. JA vi är så cheezy, men det är faktiskt bara noice eftersom därefter ska tågluffa genom belgien upp till amsterdam. HÄäÄäÄäY *wailar sönder*

när jag satt och googlade sevärdheter så snubblade jag över graven till självaste jean paul sartre, the man the myth the FILOSOF. men det var något med hans namn som fick mig att minnas något annat........ JO just det, han var ju tillsammans med feminismens moder, simone de bouvier! det var tack vare hennes texter som jag insåg den konstruktion som är det kvinnliga (och manliga) könet, och blev feminist. vad synd då att jag aldrig läst hennes böcker! (bangade hårt när jag såg hur tjock "det andra könet" var lololol). MEN, tänker jag, i samband med parisresan så vore det ju perfekt att äntligen läsa hennes verk. om vi är tillräckligt chackiga kanske vi till och med åker och ser hennes grav. noice!

Inga kommentarer: