2015-04-07

YASSS BISH YASSS

jag har äntligen slutit en cirkel! nästan iallafall. jag har tio minuter kvar av filmen (yoel säger alltid att jag är den enda personen som finns som kan dela upp en film i fyra delar) och det kommer jag förmodligen se klart ikväll. MEN: jag har äntligen läst och sett 50 shades of grey. mammas, jag har varit nyfiken på den så länge att jag var tvungen att ta mig själv i kragen, gå hela vägen till min lillasysters rum och plocka boken ur hennes bokhylla. guldstjärna till mig!

"but why, oh why skulle hon vilja göra något sånt mot sig själv?!" tänker ni nu. well, någon kanske kommer ihåg min gamla recension på twilight-böckerna jag skrev för en tid sen. jag skrev ju också lite senare att jag tog mig an utmaningen att läsa 50 shades. jag gillar helt enkelt att plåga mig själv är väl det enda logiska svaret. and yasss, de är precis lika katastrofala som de verkade vara. allt som är caca med böckerna har redan sagts i otaliga texter i samband med att filmen kom ut, så vi kan redan establish att böckerna inte är några litterära mästerverk. så det enda som förvirrar mig just nu är varför böckerna rä så freaking addicting thoooo...? HAHA asså sanning. jag har sluktat böckerna. när man väl kommer över allt det problematiska (heh) så är de fett softa att läsa. ett, två, tre, CHALAS. så nu är jag på jakt efter en ny bokserie. några tips or nah?

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta är inte direkt en bokserie men du borde läsa John Greens böcker . Det finns flera böcker:The fault in our stars, looking for alaska och paper towns. Paper towns kommer på bio i sommar. Hans böcker är hypade men är inte heller några mästerverk, alla karaktärer i böckerna är tonåringar som är fett pretentious och tror att de är smarta. De är lika lättlästa som 50 shades och det som är bra med böckerna är att du kan kolla på filmerna efter att du läst dom :).