2010-08-04

got me dancing

sådärja. nu har jag bokat min biljett hem (fucking 500 spänn med sj, im poorer than a church-rat right now. och ja, jag använde precis den liknelsen.) och kan lägga mig i lugn och ro med vetenskapen att jag kommer att sitta i lugn och ro på ett tåg istället för att mosas in i en buss i nio timmar imorgon. once you go train, you never go back.

so yeah, i'm all about the free-stuff from now on. eller har alltid varit, hähä, men nu är det desperate times det handlar om och inte min egna snålhet. oh, did i say snålhet? jag menade ekonomiska fingertoppskänsla. googlade runt idag och kom på att just det, kulturfestivalen lär ju vara någon gång snart. och det är gratis. och det är coolt. och jag har sett fram emot det ända sen förra året. så whyför inte?! i år verkar det dock inte bli något socca-tåg med mosquito (why gylling, why?) men istället kommer en tjej från brasilien som spelar samba på torsdagen och ett gäng från angola som spelar kuduro på fredagen. okej, tvivlar på att det kommer att slå tåget men det kan bli grymt ändå. det kan.

minns ändå förra årets socca-festival... melina var in town och så mycket som jag hade hypat fjolårets tåg var det meningen att hon skulle få en lika stor upplevelse som jag hade fått men SJÄLVKLART fick tåget inte köra runt på grund av en opera-konsert som hölls samtidigt och SÄLVKLART började det spöregna och alla ba stod och väntade på att lastbilen åtminstone skulle köra ner till torget. men när det väl satte igång, F Y F A N. världens coolaste gylling dansandes uppe på flaket, folk vevandes med sina flaggor, sambashowen med brasilianska dansare och konserten med biggie irie. didn't know shit about him men han fick oss att glömma bort regnet och tröttheten. det var fint, det.

okej, enough with the nostalgia. min syster smsade mig precis så jag ska read her a bed-time story så att hon kan somna. KIDDING! *duckar för tofflan hon kastar* nej men ärligt, gu nätt!

Inga kommentarer: