2010-08-16

*PHEW*

YAAY! i'm happy right now. inte bara för att jag ska hänga med lilla muum idag utan mer för att jag har lyckats haffa ett kontrakt på ett korridorrum nere i lund alldeles nyss. asså fan, jag måste propsa mig själv för att jag lyckats hitta så många ställen att bo på för det trodde jag aldrig, ALDRIG när sommaren började. yeah, maybe i'd should give myself some more credit men ni anar inte oron jag har levt med den senaste tiden. den la sig när jag fick lägenheten förra veckan men blossade upp igen häromdagen.

redan från början tyckte jag att ett rum för 3 och 7 var galet men värt det eftersom killen jag skulle bo med var så himla skön och lägenheten dessutom var jättestor och när jag fick reda på att jag kunde söka bostadsbidrag och shiet så var det no sweat liksom, allt löser sig. tills jag snackade med killen och han sa att jag varken kunde lista mig där nere vilket skulle innebära bye bye bidrag OCH att enda sättet jag kunde få en "garanti" på rummet var om jag betalade två hyror, inte så att vi kunde fixa något kontrakt eller någon agreement på något sätt. ni hör ju själva hur fishy det låter. därför ringde jag honom igår kväll och tackade nej och jag trodde att han skulle ta det dåligt för vi är ju redan halvvägs in i månaden och han väntade fortfarande på hyran men han var cuteness overload och sa att det var jättesynd för att det hade varit kul att bo med mig men att vi kunde hänga någon gång ändå. jag ba "aaaaaaw, MAH BOO!" haha. sedan förklarade han att det var hans bror som äger lägenheten inte ville ha någon listad där och yadiyada så jag ba ok. HAHA och började söka efter korridorrum! och det jag nu har fått är så jävla nice, där ingår liksom el och möbler och det är billigt OCH jag kan haffa bostadsbidrag så det blir ÄNNU billigare. så jävla skönt.

nu är det enda som återstår lite pappersarbete, lite packningsarbete, lite hej-då-du-är-alltid-välkommen-ner-arbete and i'm off!

2 kommentarer:

Nawal sa...

Hur mycket får du betala för korridorrummet?

vixen sa...

2900