2011-02-07

true stuff

så många killar glömmer hur mycket deras tjejer ger dem och väljer alltför ofta att ta den lätta vägen när de inte längre är intresserade. asså, en tjej du kastar kommer aldrig tycka att det är enklare att glömma dig bara för att du helt plötsligt väljer att dodga hennes samtal eller uppskatta att du ville "spare" hennes känslor genom att bara försvinna ur hennes liv. jag tror inte folk fattar hur mycket skada man egentligen kan göra när man gör något sånt mot en person. så varje gång en killkompis berättar om någon tjej de inte längre klickar med så ber jag dem alltid vara snälla mot henne och åtminstone visa henne den respekten hon förtjänar genom att sätta sig ner och berätta för henne hur det ligger till. fan, ingen människa förtjänar att behandlas så. och jag tror att många killar behöver vakna upp ur deras "jag är en bra kille"-bubbla och inse hur de egentligen behandlar tjejer.

(det finns säkert många tjejer som gör precis samma sak mot sina killar och jag kanske är liiiite bias i den här frågan, haha. men låt mig.)

döm inte en människa efter hur hon behandlar sin vän - döm henne efter hur behandlar sin ovän.

1 kommentar:

Nawal sa...

Åhh tack! söt du e !!
Älskar bilden, härlig känsla.

/ ja jag hittade bloggen, hagha älskar ninnocitaten!! klockren