2011-03-30

vixen är mamma till alla barn

klad

hej, alla beboooos. står allt gött till? vet ni vad jag drömde om idag? chokladbollar. helt sjukt. en hell natt fylld av chokladbollar HAHAHA. jag undrar vad det kan betyda. i really need a drömtydar-bok. (fulaste svengelskan, fniss.)

miriam är på besök ett par dagar. det gör mig fett glad faktiskt. jag älskar att ha folk över. det är något det var brist på hemma hos mig när jag växte upp. folk. vi brukade nästan aldrig ha gäster över och när någon kom så var det mest över jul och sådana högtider, fast det var för väldigt väldigt längesen. reflekterade aldrig över det förrän jag åkte till spanien och upplevde gästvänligheten hos min älskade farbror och hans familj i madrid. utan att överhuvudtaget känna mig öppnade de sina armar för mig och gjorde mig till en del av deras familj. det allra finaste och det jag lätt uppskattar mest av allt var när de ville ha hem mig över jul. enda anledningen till att jag slapp fira jul ensam var tack vare just dem.

och under de dagarna som jag var hos dem var det alltid någon som var på besök hos dem. alltid någon som kom för att sitta och prata en stund eller äta lunch med dem - och jag har verkligen lärt mig utav dem. så välkomnad som jag kände mig hos dem vill jag att andra ska känna hos mig. så jag lånar alltid mer än gärna ut mitt hem för fest eller ifall någon behöver någonstans att crasha och nyligen har jag börjat lämna min ytterdörr öppen utifall någon vill droppa förbi (folk i elins korre gör det hela tiden och jag tycker det är så tråkigt att ingen gör det i min korre).

det är verkligen såhär jag vill leva. med dörren på glänt - både bildligt och bokstavligt talat - och i fina människors sällskap. för maken till generositet som jag har upplevt de senaste åren. både av mina föräldrar, av mina närmaste vänner och nya vänner.

typ elin. asså jag är helt wow'd av den tjejen. det var ändå inte så längesen som vi började umgås men hon har ALLTID varit så otroligt generös mot mig. eller inte bara mot mig, mot andra människor egentligen. hon delar typ alltid sin matlåda med någon, köper alltid med sig något extra när hon varit i affären för att hon tänker att andra kanske också vill ha och ställer alltid upp med sitt kök när vi ska ha middagar eller nåt. och när hon ger så mycket - så vill jag ge ännu mer tillbaka. inte bara till henne utan till andra också.

passing it forward liksom.

det är väl därför jag verkligen börjat känna att jag förändrats till det bättre. mår bättre. är gladare. allt. det är för att jag har haft turen att träffa på och lära av så sjukt bra människor de senaste åren. det har även fått mig att inse hur mycket jag har fått innan också. av momina och angelica. av mikael och freedy. av melina. av alla kompisar som låtit mig crasha hos dem någon gång, alla som delat med sig av något av mig, alla som låtit mig käka deras mat, alla som har hjälpt mig eller helt enkelt ba fuckat ur på mig när jag varit snål eller nåt HAHA. svär, alla har format mig till den människa jag är just nu. någon jag faktiskt är stolt över. TACK! tack vare er är jag så otroligt mycket lyckligare än jag någonsin hade föreställt att jag kunnat bli.

Inga kommentarer: