2011-04-09

mashallah!

igår var en mycket sorgsen dag för igår sa vi hej då till akif.

akif är en kille som bor (bodde) i elins korridor som nu fått jobb i karlstad och i hans ära hade korridoren en avskedsmiddag. det roliga är, eftersom jag alltid ekar i elins korridor så var jag också bjuden, hahaha. BÄSTA! för akif och hans kompis lagade pakistansk mat. chicken biryani med raita. det är sjuuuukt hur bra jag mådde när jag började äta, det var som att vara hemma i momis kök igen. ville typ dö och återuppstå i den maten, så god var den (HAHA fett skum jämförelse).

till efterrätt hade vi tre tårtor och sen satte vi på pakistansk och arabisk musik och dansade :))) kommer sakna akif grooooovt mycket av den simpla anledningen att han är världens finaste och SNÄLLASTE kille jag mött på länge. speciellt när man jämför med andra pakisar. NO RACIST, YA'LL! det är bara det att de flesta paki-killarna jag träffat alltid har ändrat sitt beteende mot en eller sitt sätt att se på en till exempel på grund av ens kläder - även de som vuxit upp i sverige. och akif har alltid, alltid alltid alltid, behandlat mig med respekt och vänlighet oavsett om jag kommer över i mjukis, i magtröja eller knappt några kläder alls. precis som en riktig vän.

så yeah - he will be missed.

Inga kommentarer: