2011-04-08

saker jag är tacksam för

ett:
att jag har fått så många kompisar som är utbytare. jag inser nu att det finns många som inte hänger med utbytesstudenter överhuvudtaget - och utbytesstudenter som inte hänger med någon svensk. kaoz! har turen att typ halva min klass kommer från andra länder, allt från kanada till bangladesh till colombia. och det är alltid lika intressant att lära mig något nytt om hur de uppfattar sverige eller hur det är hemma hos dem, och jag tycker att det är lika kul att berätta om hur jag som svensk ser på saker och ting. sedan betyder det också ny mat! ikväll ska jag nämligen käka pakistanskt. *hypeness overload*

två:
att betala hyra. för det betyder att jag har någonstans att bo.

1 kommentar:

Nawal sa...

i like number one!! och det får mig att tänka på att jag aldrig lixom lärt känna nån utbytesstudent, det känns som att de ofta bra hänger med varandra. bor ju oxå i korridor nu hihi, men ni verkar ha mer sammanhållning, men det är väl olika från korridor till korridor, vissa i min korridor ser jag typ aldrig.

and about nr 2! true, innan ja fick denna lägenhet vare kaos, hade ju ingenstans att bo!! men nu har ja ett alldeles eget kontrakt!! aswsomeee. har ni också tio månaders hyra?