2011-08-15

HELL OF A LIFE

ibland undrar jag, hur ska man orka med ett helt liv??? don't get me wrong, det här är inget suicide note haha. men ibland slås jag av vilket jävla ekorrhjul livet är. vara glad, vara ledsen, få upp hoppet, bli besviken, träna, bli tjock, tränar lite igen, blir knubbig igen, hitta utbildning, hitta jobb, trivas, vantrivas, hittar nytt jobb, börja om igen - hitta nya vänner, skaffa ny relation till din chef, spendera en h på tunnelbanan för att åka hem, spendera en h på tunnelbanan för att gå hem, prata med din bästa kompis, undra var tiden har flugit iväg, bli äldre, känna sig äldre men egentligen vara yngre än man någonsin kommer bli, hitta en kille, bli förälskad, göra slut, hitta en ny att bli förälskad i, undra varför man inte spenderar mer tid med sina föräldrar, tappa kontakten med folk, återuppta kontakten igen, skratta, gråta, vara likgiltig, undra, veta, hoppas, få en realitycheck. om och om igen. så många känslor, så mycket upp och så mycket ner, upp och ner, upp och ner. jag vet att det är så livet ÄR och ibland till och med älskar jag livet just för att det är så men ibland så kommer också den här insikten att allt är vad det alltid har varit och kommer fortsätta vara så oavsett hur vi försöker leva våra liv och då undrar jag bara hur man ska orka gå igenom allt i 50 år till? (inshallah.)

1 kommentar:

Nawal sa...

mycket intressant fråga.