2012-04-13

PRINSESSOR

det är jättevanligt att man ser små flickor med prinsesskläder på sig här. bland annat är det några ungar som brukar hänga i trapphusen på ish medan de väntar på att deras föräldrar ska sluta för dagen, men jag har också sett tjejer som har på sig det när de jobbar.
å ena sidan vill jag ba ta tag i dem, ge dem en fet kram och säga "du är INTE en prinsessa som behöver räddas, du är prinsen som get shit done" men å andra sidan blir jag helt lycklig när jag ser dem för de är ba så underbart söta!!!!!!!!!!!!!! *kommer bli skitbra på parenting* *skitbra feminist också* försöker bortförklara mina känslor för mig själv med att tänka att det bara är oskyldigt fun men jag vet hur mycket kaos det kan skapa. eller vad tycker ni?

1 kommentar:

Suad sa...

jag håller med dig helt