2012-07-03

POST GHANA THOUGHTS

elins rumsnyckel hängandes i dörren

fyra saker jag har insett efter två dygn i min humble layer i lund, sverige:

- jag har förändrats. det första addis sa när han såg mig var: "du ser lyckligare ut". och JA, jag känner mig lyckligare. och mycket starkare, och modigare, och mer målmedveten. redan i ghana tänkte jag tillbaka till förra terminen och då vissa, specifika situationer som präglades av mitt beteende och känslor... och den personen jag var då kände jag inte igen. det är jättekonstigt, men jag känner mig typ 2 meter lång nu (bildligt talat). känner ingen rädsla längre, känner mig stark och entitled. känner mig redo för allt. BEYONCÉ-MODE!

- jag bara längtar tills korridoren fylls av folk igen och jag aldrig behöver vara ensam igen HAHA. förra terminen kunde jag inte längta mer till att få springa in på mitt rum för att undvika folk, men nu ba saknar jag att konstant ha ett bakgrundsljud vad man än gör, vilken tid på dygnet det än är. har jag varit på ish i skrivandes stund hade killarna skrikit sig galna i tv-rummet medan de kollade på någon fotbollsmatch, och imorgon bitti hade jag vaknat upp av att städarnas barn leker utanför. åh.

- jag försöker gå långsammare. som en av mina lärare sa när han dykt upp 45 minuter sent för tredje gången, hade glömt sin mick och vägrade gå ner från podiet och prata högre: why should i stress myself? oftast finns det ingen anledning till att jag skyndar mig till saker och ting. så varför gör jag ens det?

- jag har äntligen fått i mig fibrer efter fem kolhydratsfyllda månader. resultat: alot more cushin' for the pushin'. YANI jag poopar normalt nu :D YAAY!

Inga kommentarer: