2013-01-21

BACK IN GHANA LAND!

wohoo! i have arrived! i skrivandes stund sitter jag på min balkong på limann hostel som är mitt hem för tillfället, har dock ej någon aning om hur länge vi kommer att stanna här. eftersom hyran här är CRAZY hög och man enbart kan hyra det per termin istället för per månad så springer både jag och miriam runt som höns utan huvuden och försöker hitta något billigare. hon krigar med att hitta något på campus medan jag inte skulle ha något emot att bo utanför faktiskt... men jag återkommer om det när allt är fixat. de årnar sajj.

det är verkligen en underbar känsla av att vara tillbaka. det känns inte ens som att jag har varit borta, samtidigt som det känns som att jag har kommit hem. does that make sense? på ett par dagar har jag iallafall hunnit med ett besök på stranden, en fotbollsmatch mellan ghana och kongo på tv och två utgångar med SJUKT mycket dans. har även hunnit fläta, samt av-fläta mitt hår HAHA. dag ett älskade jag det - dag två ville jag ba rycka av håret! asså mitt fluffy hair är verkligen det enda för mig, thin or na thin.

ser fram emot att sätta igång med min studie! så fort allt med boendet har ordnat sig så ska jag ba ta sätta mig på bibblan, ta en iskall sobolo (dryck gjord på hisbiskus) och ba läääääääsa.....

PUSS!

Inga kommentarer: