2013-01-30

TIPS: MARIA ÅKERBERG


som några av mina vänner säkert har märkt så har jag fått absolut dille på ekologiska och naturliga produkter. därför tänkte jag tipsa er om ett märke som jag hittade för inte så längesen...

när jag var hemma i stockholm över julen råkade jag på ett svensk ekologisk hudvårdsserie som jag bestämde mig för att testa på medan jag är i ghana. trivs verkligen med mina krämer från bioline men problemet är bara att de är så JÄKLA dyra, och eftersom jag behövde bunkra på inför ghana hade jag natta råd asså. märket heter maria åkerberg (tidigare dermanord) och har alla möjliga produkter - ansiktskrämer, kroppsscrubbar, schampoon, smink. det bästa är verkligen priset då de flesta produkter ligger mellan 150-250 kronor. PHÄTT billigt med tanke på att de bara innehåller naturliga ämnen och ABSOLUT inga mineraloljor eller parabener.

några utav det jag köpte med mig till ghana är mitt homespa-kit, bestående av en kroppsscrubb med aprikoskärnor, grapefruktolja och jojobaolja, en ansiktsscrubb med AHA-syra och jojobaolja (gotta love them oilz!) samt en fuktmask med neroli och mandarin. jag kör främst på produkter som är anpassade för känslig hy trots att min är väldigt fet eftersom melinas syster (aka min hudvårdsguru! nej men hon är hudterapeut) säger att det lugnar ner huden istället för att irritera eller torka ut den, vilket är det absolut sista man ska göra eftersom det gör att den producerar mer talg och shit. *snart hudvårdsterapeut själv* *certificate received by google.se*

det är något väldigt lyxigt (lol'ade mig själv nyss) med att använda produkter som är 100% naturliga, och det säger jag utan att ha varit särskilt into såna grejer tidigare. dessutom är jag sjuuuukt nöjd med hur min hy har utvecklats! var lite skeptiskt till en början eftersom bioline-krämerna funkade sjukt bra, men jag har har blivit positivt överraskad! det beror förmodligen inte bara på maria åkerbergs produkter om jag ska vara helt ärlig, utan också på grund av jag har embraced hela no poo-andan till max genom att vara mer noggrann med att äta mer bönor, grönsaker och frukter, skippar sockret lite oftare, börjat gå på ansiktsbehandlingar och just nu - vistas i solen mycket. men jallafall! om jag nu måste delta i spridandet av dagens konsumptionshets så kan jag ju lika gärna göra det med mina fellow no poo-are i åtanke. go buy!

Inga kommentarer: