2013-03-05

FLYGPLAN

flygplan här i ghana symboliserar den lycka och förväntan som kommer med att åka till en ny plats. till att komma hem. på kvällarna när jag sitter på min balkong lyser höghusen och gatuljusen från centrala accra, och då och då ser man ett plan som är på väg att mot kotoka airport för att landa. och när jag ser ett tänker jag att de människor som sitter däri, de måste känna samma sak som jag har känt båda gångerna jag har varit i luften och sett ner på staden, pirrig och nervös inför vad som ska komma. översköljd av hopp och en känsla av att något underbart är på väg att hända. unnar varenda människa däri den känslan, och blir så glad över att jag är här. det är inte alla människor som får en do-over, en andra chans att åka till en plats de lämnade med så mycket kärlek.

Inga kommentarer: