2013-07-20

Top 6 Låtar Jag Älskar (I Smyg)

När det kommer till musiken vet de flesta som känner mig att jag har en grej för hiphop, azonto, en massa från Latinamerika och det mesta från Afrika, Beyoncé och allt med låttexter som kan uppfattas som stötande mot kvinnor på minst fyra olika sätt ("if the beats alright, she'll dance to it all night!"). Men sedan finns det också de låtar som jag alltid vill spela i smyg på fester men ej kunnat eftersom folk börjar hata och ser ut som riktiga frågetecken för att de inte fattar hur jag ens kan gilla sånt här HAHA. Så därför tänkte jag lista mina top 6 låtar som ingen tror att jag älskar.

Lil Jon ft. LMFAO - Drink
Det här är typ den mest hjärndöda låten någonsin.......... men är typ världens bästa hype låt! :D

The Contours - Do you love me 
De flesta minns väl den här låten från Dirty dancing? Hur kan man inte bli glad när man hör den?! Åh vill ba dansa bugg (eller fan de nu dansa i filmen) när jag hör den HAHA.

Ivi Amadou - La la love
Det roliga är att jag haaaatade den här låten första gången jag hörde den. Men det är som när jag testar kläder, tittar jag på något tillräckligt länge så älskar jag till slut det. Vilket jag gör nu. Den är askul att sjunga med ju!

Will Smith - Will 2K
Så gammal men den är en klassiker enligt min bok! Tycker fortfarande att videon är sjukt cool. Har alltid haft en dröm om att hosta en nyårsfest och att denna låt ska spelas efter tolvslaget. Hääy!

Nadia Ali - Pressure (Alesso edit)
Tänker alltid på Lund när jag hör denna och hur alla mina kompisar hatade vääärst när den spelades på nationerna medan jag var överlycklig :D haha!

Ismail Yk - Citi piti
Denna är nästan i nivå med Juliana Jendos "Bagiye". Sjuuuukt tung. De är inte ens från samma länder men likväl kör jag axel-dansen varvat med assyrisk peda till dessa två låtar!

1 kommentar:

ferido sa...

Asså fraktion du är för tuuung jag svär HAHAH hur du refererar till juliana jendo!!