2014-03-11

CINEMAFRICA

asså jag har känslan av att många av mina kommande inlägg kommer att börja såhär......... men häromdagen när jag och min kille var på mångkulturellt centrum och hängde på deras bibliotek hittade jag franz fanons bok "svart hud vita masker" som jag velat läsa asssssslänge. blev överlycklig, lånade den snäppare än snäppast och pratade lite med bibliotekarien som visade sig bo över gatan från mig, haha. på centrumet har de också just nu utställningen "varning för ras", så dit drog vi och efter en timme träffade vi på bibliotekarien, som var svensk, igen som menade att hon hade letat efter oss. "jag fick ju precis ett par broschyrer till en afrosvensk filmvisning och tänkte att ni säkert skulle vara intresserade av den!" HOLD UP. det här kan bli riktigt awkward. så vadå, vi måste gilla "afrosvenska" filmer bara för att vi är svarta?? IS THAT IT, HUH? "...med tanke på boken som ni lånade, liksom...!"

oh.

touché lady, touché. du la den bra.

cinemafrica filmfestival kommer att hållas i huvudstaden mellan den 19 och 23 mars och jag är SÅ HYPE! liiiite ledsen därför att jag spikat kommer missa den film jag längtat efter mest någonsin, nämligen filmatiseringen av ngozis en halv gul sol, meeeeeeeen jag kanske kan wing it ändå. andra intressanta filmer jag mer än gärna kunnat se är marockanska 475, nigerianska eaten by the heart och sydafrikanska of good report. mer än bra!

)

Inga kommentarer: