2014-06-16

O M G

jag har råkat på världens roligaste sommarjobb den här veckan! jag är nämligen ledare för ett fotbollsläger för tjejer i tumba, och LAWD vad jag älskar småtjejer. tillsammans med två andra tjejer har vi hand om ett gäng på 6-12 år. de yngsta är så guuulliga att jag dör som kämpar med bollar som är större än hela dem, ända tills de tycker att dribblingar och skott är tråkiga och tycker att det är roligare att leka i en grop de hittat vid sidan av planen. samtidigt är det enda de äldre vill göra är att spela match HAHA. exaaaakt som man själv var i den åldern, eller ah fortfarande.

orkar inte ens tänka över hur lustigt det är att man hamnar där man hamnar, allt det här började liksom med en tagg på facebook. ett halvår senare sitter jag med ett eget fotbollslag och har dessutom blivit intervjuad för vår lokaltidning angående ett fotbollsläger som jag har varit med och ordnat. i mitt huvud blir allt detta bara:

Inga kommentarer: