2014-08-16

EN KÄRLEKSHISTORIA MED ETT LYCKLIGT SLUT

under de sista 400 m av min löprunda började jag ta långsammare steg och andades in den friska luften. djupa andetag. fan vad jag är glad att jag är här och ingen annanstans. fan vad jag är glad att det här är mitt hem, och ingen annanstans. när jag precis hade gått ut ur huset sprang jag förbi IP och såg en kille slänga sig i mål. min blick stannade, och till slut gjorde även mina fötter det när jag insåg att killen inte hade en boll med sig. killen hade inte ens en kompis med sig. han hade kommit hit, mitt i natten, för att träna på att slänga sig efter en boll som bara han kunde se.
drömmar.
jag sprang över bron som korsar motorvägen och passerade ett hus där jag har spenderat ungefär lika många timmar som jag har i mitt eget hem. mitt home away from home - min bästa väns hus. fortsatte vidare där en moppe åkte förbi, människor som var ute och promenerade.
liv.
när jag hade 400 m kvar till mitt hus började jag ta långsammare steg och fick syn på den mannen vi brukade kalla figo när vi var små, eftersom han var så jävla lik honom. grodan. mr x. killen med näsan. alla dessa barndomsminnen som jag fortfarande stöter på i centrum tio år senare. i orten där folk stannade kvar inte som ett misslyckande utan för att det var ett hem. varför vill någon någonsin bo någon annanstans än här? det till och med doftar som hem. doften av tvättstuga. doften av vattenpipa och solrosfrön. doften av ett jävligt bra erbjudande på lidl i centrum (jag lovar, jag kan känna den från en mils avstånd). fan vad jag älskar att bo här.

Inga kommentarer: