2011-05-17

rutiner

hejjjj

när jag var yngre hade jag ett antal vanor som kunde få mina föräldrar att se rött. asså det var KAOZ så fort jag gjorde något som de inte gillade. de ba "om du gör det hemma hos dig så kommer du göra det hos hemma hos andra!!" och syftade typ på att jag brukar ställa fötterna på bordet och VARJE gång de bustade mig med att göra det så blev det riktigt "mama noooooo!!!!"-drama.

samma sak var det om jag gick runt i huset medan jag borstade tänderna. jag vet inte VART jag har fick det ifrån men jag måste ha tyckt att det var astråkigt att stå still och titta på sig själv i fem minuter medan man sköter sin tandhygien - så jag började gå runt och se vad de andra i huset hade för sig. KENAS! fick så jäääävla mycket skit av min mamma på grund av det som tyckte att jag agerade som crazy people. men slutade jag med det? NOPE! det ba hände av ren reflex, gång på gång.

skitskumt är då detta - hemma hos mig går jag ALDRIG runt och borstar tänderna. varje morgon och kväll står jag snällt på min (asmjuka!) badrumsmatta i fem minuter tills jag är klar, sköljer munnen och går och gör något annat, what that might be. det är en totalt chock som slog mig nyss när jag började vandra medan jag borstade tänderna och min mamma gav mig VÄRSTA blicken. jag ba såg henne och backed away sloooowly tillbaka in i badrummet.

I CAN'T HELP IT MAMA! jag antar att det bara ligger i en dotters natur att vara annoying i sina föräldrars närvaro.

1 kommentar:

Rafel sa...

Tack för din kommentar på bloggen!

Måste bara säga: oj, vad du är vacker! Du ser väldigt bekant ut. Kan inte sätta fingret på det.