2012-01-29

DODO

oh, jag har råkat på fetaste förkylningen i dagarna :(( hostar och är täpp i näsan. natta okej när man är i det här vädret HAHA. det är så himla mycket damm på vägarna som man andas in dagarna i ända också, vilket inte heller känns sådär kanonkul...

men men. igår var vi på stranden och hade oss. så himla fint och vattnet var helt awesooooooome! lekte snääääppt i de stuura vågorna. på vägen dit åkte vi igenom typ hela accra eftersom stranden låg utanför staden och i närheten av cape coast (där de gamla slavforten som sverige faktiskt ägt under en period ligger).
bilfärden som skulle ta en timme tog istället fyra eftersom en buss körde in i oss på motorvägen. KAOS! ingen blev skadad tack och lov och det var bara framlyktan som blev broken men det tog typ hundra år eftersom folket skulle tjafsa först, sen åka till polisstationen, sen åka till en annan polisstation eftersom den första inte dealt with those charges (yeah, min svenska kommer utvecklas fiiiint här borta HAHA) och SEN till stranden. iläääh.

medan vi väntade vid den andra polisstationen gick jag och elin på toa... måste ha varit den med inconvenient toalett jag någonsin varit på. don't get me wrong, jag är van vid dass och att pissa i marken efter mina somrar i i vitryssland, men detta var bara ett golv med en sluttande nerförsbacke som slutade i en liten "flod". yah, ni kan tänka er vad den floden bestod av. COK worrying att man skulle ramla i haha. men det gick! trots min keffa balans och det faktum att jag tappade i lite mynt och nästan min mobil in the process *årets fail ändå*

hade en fett rolig dröm idag förresten. drömde lite om kenza och kim kardashian HAHA men sen drömde jag att jag träffade på dodo efter aaaaslång tid ifrån varandra. det första hon gjorde var att berätta att hon var gravid. började asböla för att jag var så glad för hennes skull, så tillsammans med hennes hubby och de gamla tjejerna från skolan planerade hennes babyshower. vaknade upp skitlycklig vilket är cooook surprising för barn brukar vanligtvis inte ge mig den känslan haha. googlade det, och tydligen ska en graviditet/ett barn symbolisera framtidens möjligheter och en längtan efter inre mognad. bådar ju gott iaf, hihi.

OCH PÅ TAL OM DRÖMMAR! mina gamla mardrömmar har försvunnit helt och hållet *tar i peppar*. ni kan inte fatta hur lättad jag är. elin berättade dock att en av norskorna som tar lariam mot malaria inte kan sova under två dagar efter att hon tagit dem eftersom hon sover så oroligt då. kaos. är överlycklig över att jag bestämde mig för att inte ta dem asså. ett tag tänkte jag att jag kanske överdrev lite när jag övergooglade de tabletterna men nah, those bieffekter are for REAL.

jaja, nu ska jag gå och käka frulle. bread and egg! sååå gott.

2 kommentarer:

muuuuumin sa...

oooom din mamma bara visste om din blogg och läste om bilkrocken.. Hon skulle sitta på första flyget dit och dra dig hem!

vixen sa...

HAHAHA veeeet! vi tog bild och filmade shiten.. kommer hålla det i säkert förvar så min mami ej hittar det 8)