2012-04-10

BOSSU KENA


jag har kommit på ghanianska killars, vad de trodde var, välbevarade hemlighet. varje gång jag överraskar de med mina kunskaper händer alltid samma sak: 1, total chock. 2, nervöst garv. 3, asflabb. HAHA vissa ba asså hur har du lärt dig det här???! och det enda jag svarar är 'hääää'.

sanningen är den att en kompis berättade detta för mig efter en kväll då vi diskuterade och jag nämnde namnet på en snubbe (vi kan kalla honom 'safari') som bor på vårt hostel och han inte hade någon aaaaning om vem jag pratade om. det var cok otroligt för den här snubben känner ALLA, även om du inte ens bor på vårt hostel. ett tag senare insåg han vem det var efter att han hade stått och pratat med killen och någon ropat på honom. han ba "vi är fett bra kompisar!" jag ba HUR kan ni vara bra kompisar när du inte ens vet vad han heter?!" han ba "enkelt. jag vet inte ens hälften av vad killarna här heter, vi kallar ba varandra 'boss'".

boss?

HAAAAAAAAAAAHA jag dog av garv. jag ba seriously, boss? det är som på cougar town där grabbarna kallar varandra för 'samuraj'. (seriöst, bästa serien.) men namndroppandet stannar inte där! hell naw, listan över vad grabbarnas smeknamn för varandra kan göras lång:

* boss!
* bossman! <--- min favorit
* bossu wasup!
* bossu kena!
* bossu aden!
* officer!
* director! <--- HAHA den här är också fett bra när man säger det med ghanianskt uttal
* chairman!

HAHAHA cok söta. får varandra att känna sig häftiga sådära. ska få folk börja kalla mig 'boss woman' nu. det har redan hänt - kolla ba min wall på facebook!!!!!!!!!! *skitstolt* *blowin' money fast spelas så fort jag går utanför dörren* *sajk*

Inga kommentarer: