2012-08-09

I GÖTEBORG


jag tror den här känslan infinner sig varje gång en människa är ute och reser, men jag vaknade imorse och tänkte att "wow, livet är verkligen häftigt och underbart". sitter just nu hos linnéa, en tjej jag jag lärde känna för typ 200 år sedan och som jag aldrig ens har träffat, men som låter mig crasha på hennes soffa under way out west. oroliga vixen hade såklart panik på vägen hit för jag var rädd att hon typ skulle vara en pedofil (sådär, för jag är 12 år gammal och ett eftertraktat byte), men jag har insett att människor för det mesta ÄR otroligt vänliga. tycker att hon är sjukt ball som erbjöd mig sin soffa bara sådär, för det visar hur öppen hon är. hon gör något som jag inte vågar göra, och det är att lita på folk.
det har faktiskt tagit mig ett tag innan jag vågat ifrågasätta mitt antagande att alla okända människor man träffar vill lura en, när de flesta människor jag har träffat är helt vanliga människor som faktiskt också bara vill ha kul, kunna hjälpa till, eller ba dela en tung stund. tänker på de otaliga samtal jag har haft med folk när vi har oj-at oss för att vi har gjort "dumheter" när vi har varit ute och rest. SJÄVKLART finns risken att man ska råka stöta på en människa som vill en illa och jag säger inte att man ska vara naiv när det kommer till folk, utan det jag menar är att man ska vara smart - inte paranoid, och våga lyssna på magkänslan. inte som jag som ofta har blandat ihop min magkänsla med den panik-känsla jag vanligtvis får. det var verkligen något jag tänkte på när jag var i ghana och folk sprang kors och tvärs med nya bekantskaper medan jag mest satt och var rädd för allt och alla. vill lära mig att ta ett chillpill, och inte vara så orolig jämnt. lättare sagt än gjort dock.

aja. sitter och tittar på "crazy stupid love" med min kompanjon till höger (sväär, hörde hon sa att hon också gilla ryan gosling?) som har sprungit efter mig hela dagen. walla, jag ska bli en crazy latlady och bo med en massa katter. de är fett awesome! jobbar mitt första pass ikväll så tar nog det bara lungt tills dess eftersom melina är och jobbar just nu.

pussis!

Inga kommentarer: