2012-12-31

MITT 2012

som den ekare jag är så tänkte jag att det är dags att göra min egna lilla årsresumé... för alla andra gör ju det! måste säga att jag är jäkligt nöjd med detta år - och helt och totalt chockad över att det redan är över! minns alla känslor och tankar jag hade i januari förra året... och så ba är det januari igen imorgon bitti... så knäppt!


januari: spenderade en jäkla massa tid med att oroa mig och känna ångest inför ghana (yani, malaria). väl nere spenderade jag mest tiden med att ta in nya intryck (fun fact: första natten vi kom dit och hade fått våra rumsnycklar så det blev det elavbrott på hela campus haha), samt gå på en massa introduktionsmöten om livet och skolan i ghana.


februari: föreläsningarna började på universitetet, en välkomnstfest hölls för de internationella studenterna med uppträdanden, sång och dans, elin och jag volontärade på en hälsoorganisation och firade heroes day med att se på en pjäs skriven och regisserad av vår vän chief på independence square i accra.


mars: åkte till cape coast för andra gången samt aburi där vi besökte kakum samt aburi national park. tog även vara på ghanas uteliv (azonto, azonto!) och firade ghanas nationaldag. minns att jag också blev sjuk i malaria för första gången denna månad hihi *mysigt minne* *fast inte så farligt ändå* *var överdrivarnas överdrivare med min oro där i januari*


april: TUNG månad! jag dansade på scen på ghana music awards, spenderade tre dagar på en paragliding-festival i östra ghana, åkte till norra regionen med ett gäng jävligt goa tjejer där vi såg elefanter, krokodiler och västafrikas äldsta moské (larabanga), samt blev inbjuden till att gå på en konstutställning i centrala accra.


maj: var sista månaden av terminen = tentaperiod, vilket gjorde att jag mest spenderade tid med att plugga eller hänga på ish. regnperiodenen hade börjat då, samt att jag blev sjuk två gånger på kort tid vilket gjorde att jag tyvärr inte fick säga hej då till de andra utbytesstudenterna eftersom jag låg på sjukhus :((( *awesome timing*

fortsättning följer!

Inga kommentarer: