2013-01-02

MITT 2012 del II


juni: min och elins sista månad i ghana, där vi spenderade den mesta av tiden antingen på vår praktik, på makola market eller med de få studenter som stannat kvar på ISH över sommaren. vi lyckades också pricka in en jävligt dålig vecka att åka till togo HAHA (demonstrationer i huvudstaden, äckliga män på vårt hotell, elin fick malaria). var lite trist i humöret den här månaden men blev vän med väldigt fina människor som jag inte hängt med särskilt mycket under terminen, vilket hjälpte jättemycket.


juli: kom hem till fina sverige! spenderade ett par dagar i lund men resten av sommaren hemma hos mina föräldrar i stockholm. hängde mest med mina småsystrar eller bästisar. (lämnade tyvärr kameran i lund så har inte många bilder att bjuda på.)


augusti: jobbade på pride och way out west, åkte till halmstad och meli ett par dagar, kom hem till ett regnigt lund och var mentor för internationella studenter. höjdpunkten var dock resan till london med miriam där vi drog på oxford carnival! LICK SHOTS! prah prah!


september: spenderade en hel dag och natt i köpenhamn tillsammans med ferida, sidd och amrat, hade en ballin' sittning med hela mitt program som hade temat "tv", och hängde ungerfär 98% av min tid med the spartan people. bästa folket.


oktober: micke kom på besök på ett par dagar, hängde hos aboma typ alla helger och vi hade en överraskningsfest i addis ära.


november: blev vald att få göra en minor field study så åkte upp till härnösand tillsammans med ett par klasskamrater för att gå på en förberedelsekurs. annars var jag hemma och chillade med the spartan people eller pluggade på alpha. mysig månad tho :)


december: hade middagar med (who?) the spartan people, åkte till halmstad och hängde med melina över min födelsedag och hade en big booty party tillsammans med ferida för att fira att vi blivit ett år mer fly som var heeelt BALLIN'! sist men inte minst åkte jag hem till stockholm över julen men firade in det nya året nere i lund hos aboma med fantastiska människor.

so well, mitt år har inte varit att klaga på. är jävligt lyckligt lottad över allt jag fått göra och de människor jag fått lära känna och spendera en massa tid med i år. kan nog inte önska något mer för 2013. inshallah det blir lika bra som det år vi precis blev klara med :)

Inga kommentarer: