2013-01-25

FREDAG I ACCRA

jag vet aldrig hur jag ska börja på mina inlägg... okej, jag kan berätta att jag sitter och är så ashypad inför ikväll att jag inte kan koncentrera mig!!!! borde sitta och skriva på en inlämningsuppgift från min institution i lund, men det gååår verkligen inte eftersom jag har såna myror i benen. VI SKA UT OCH DANSA IKVÄLL!!!!! ett ställe som heter hollywood boulevard firar sin ett års anniversary ikväll och det är alltid så JÄKLA nice där. kommer säkert sluta i fetaste antiklimaxet då vi kommer komma dit, det är så fullsmockat att man inte kan röra på sig och inträdet är typ 50 cedi... men you know what!!! jag ska ta fram sambuccan ikväll, jag ska ta fram mina klackar ikväll - i mean business ikväll ok!!

kommer dö glädjedöden när de spelar den här ikväll. körde den på repeat när jag tränade i morse och lovade mig själv att inte lyssna på den någon mer gång idag för att inte tjata ut den... yaah, jag har lyssnat på den fyra gånger till! allra senast medan jag skrivet det här inlägget HAHA.

har dessutom äntligen fått mailkontakt med den lärare jag HOPPAS ska vara min supervisor, eller åtminstone en av mina key informants, för mitt projekt. hon är en riktig big shot när det kommer till kvinnor och empowerment i ghana, så jag håller VERKLIGEN tummarna för detta! you can do it too! vad det gäller framsteg i planeringen så har de än så länge varit blygsamma... jag är fortfarande på förberedelsestadiet och skriver intervjufrågor och försöker hitta personer på campus som jag kan intervjua. okej, har inte ens börjat fråga runt men har åtminstone sneglat på lite folk som jag skulle vilja prata med!! tiden går så jäkla fort här och rätt som det är så har det gått tio veckor - är liksom fortfarande chockad att jag redan varit här i tio dagar. nästa vecka ska jag dedikera 100% av min tid på ipo och skriva och läsa en massa, men just nu är jag helt enkelt för hype för att kunna få ihop något vettigt : (

ps. dog lite när jag såg bilden på mig själv i flätor igen. HUR KUNDE JAG?? hahaha

Inga kommentarer: