2013-02-27

EIII!

wow, jag kan inte fatta att jag vaknade upp kl sex i morse bara för att tjafsa med ett par messengers of god... men det var exakt vad jag gjorde HAHA. asså jag orkar inte med mitt liv just nu pga oregelbunden sömn i två veckor. antingen är det någon inavel som ska spela musik i korridoren till tre på natten, eller så ställer sig någon utanför vårt fönster och predikar tidigt på morgonen. PALLANTE! när väggarna till våra rum literally utgörs utav fönster som inte ens går att stänga (antar att det är för att lufta rummet då rummen inte är utrustade med en fläkt) så går det inte att tune out, låtsas som ingenting eller sova vidare. så miriam och jag har nu gjort det till vårt mission att silence these people for good HAHA *riktiga sheitants* : ( antingen går vi ner till receptionen och ber de som sitter där att säga till predikarna (eftersom de egentligen inte har tillstånd att stå där ute och skrika och störa folk, eh yani oss), vilket faktiskt också var det jag gjorde imorse hehehehe men eftersom ingenting hände så sa jag och miriam till slut till dem själva. tror natta det hjälpte tho, de bara tittade på oss, tog varandra i hand och koncentrerade sig djupare på sin bön HAHA. they were praying for our lost souls, trust.

så vad står på menyn idag då? ja du... klockan är bara tio här och jag har som sagt varit uppe sen sex. det enda jag har lyckats göra hittills är äta frukost, HAHA. cååk effektiv tjej. är lite ledsen för att min telefon är trasig, IGEN. den stängdes av sig själv efter att ha varit i samma väska som min jävligt blöta strandhandduk i helgen och trots alla remedies that are known to mankind för hur man fixar en mobil (ta ut batteriet, lägga skiten i ris) så vill den fortfarande inte funka. sååååå tråkigt att jag förlorar alla mina sexiga nummer som är sparade på telefonen och inte på sim-kortet... varför sparade jag de där? den här tjejen asså...

jaja!! ska ändå vara duktig och effektiv idag, trots mobilbrist och alla svårigheter it entails (kan t ex ej boka några nya intervjuer). har dock en intervju vid fem idag med den första utav mina key informants, det vill säga en person med kunskap i ämnen jag skriver om. i det här fallet är det en professor i sociologi som föreläser på universitetet och som har forskat mycket om genus i ghana, så det lär bli supernice. har dock fortfarande inte skrivit ner mina intervjufrågor, så det är vad dagen kommer att spenderas med! åå nu blev jag supersugen på en smoothie. finns en madam (åå älskar det ordet, det rullar så nice från tungan) på night market (som även är öppen under dagen *smh*) som säljer egengjorda smoothies. tror jag ska rulla dit innan det blir time to get serious.

Inga kommentarer: