2013-02-27

TIPS: AZONTO FIESTA !

azonto är för ghana vad house är för sverige.

eller scratch that, jag tror inte NÅNTING kan jämföras med vad azonto betyder för ghana. azonto har verkligen satt ghana på kartan. HÄR ser ni till exempel ett inslag som BBC har gjort med självaste gasmilla, en av de tyyyngaste snubbarna när det kommer till azonto (although jag har sett ett par människor på campus som skulle kunna ge honom en riktig utmaning)...


eh ja ni måste titta!

hiplife är namnet på musikstilen som azonto dansas till. det kan bäst beskrivas som en blanding utav hiphop och highlife, med många av sångtexterna framförda på twi eller något annat akan-språk. det betyder att ungefär 80% av tiden så fattar jag nada utav vad sången handlar om (oftast handlar det mest om romantik eller att snuska till det) men om det är en sak jag förstår, så är det rytmen hähä. JAPP, den här tjejen blev gaaaaalen i azonto förra gången jag var här. det är typiskt mig att get caught into a hype sådär - åtminstone så förstod jag hypen MEDAN den är igång, istället för sex månader efteråt *story of my life*

för er som vill bli azonto-mästare själva, eller ba bekanta er lite med musiken så langar jag några utav mina faoriter här nedan. enjoy it! i know i do!















Inga kommentarer: